Rezolutii Website 2015

1366x768
28.29%
1920x1080
11.92%
1024x768
7.4%
1440x900
5.7%
1600x900
5.4%
768x1024
5.4%
1280x1024
5.3%
1680x1050
2.6%
1360x768
2.4%
Altele
19.21%

Website pentru dispozitive mobile sau Design responsive

Ambele variante au avantaje si dezavantaje. Nu sunt studii relevante in acest sens si parerile specialistilor sunt impartite si se bazeaza strict pe experienta lor.

Cand trebuie sa iei in calcul dispozitivul mobil? Teoretic cat mai repede deoarece traficul din mobile este in continua crestere.

Avantaje si dezavantaje

Printre dezvoltatori este popular responsive-ul. Daca ai noroc sa ai un designer deschis la minte, chiar poti primi o interfata in adevaratul sens al responsive-ului. In realitate foarte multe dintre implementarile responsive sunt slabe din perspectiva experientei de navigare si chiar a design-ului.

Faptul ca toate elementele raman in pagina creaza pentru unele siteuri pagini foarte lungi si cu mult spatiu. Timpul de incarcare este si acesta o problema dar nu atat de mare tinand cont ca multi acceseaza internetul prin wi-fi.

Principalul plus al responsive-ului este costul de dezvoltare, dar si de intretinere. Totul insa depinde de complexitatea interfetei si de cate versiuni diferite de afisare vor fi (deskop, tableta mica/mare, telefon mic/mediu/mare).

Cele mai multe interfete se schimba de doua ori, o data pentru tableta si o data pentru telefon – desktop-ul este de baza.

Siteurile mobile ca experienta de navigare sunt net superioare versiunilor responsive. Cum siteul va fi facut fix pe ceea ce-i important, timpul de incarcare si structura paginii o sa fie marele plus.

Versiunile actuale de site mobile nu mai sunt doar fluide ca la inceput, ci sunt dezvoltate cu interfata responsive. Diferenta dintre un telefon (4-5″) si un monitor de laptop (14-15″) este imensa pentru design.

Problema majora a siteurilor mobile este costul de dezvoltare si mai apoi intretinerea. Practic vor fi doua siteuri ca interfata si orice functie noua va trebui implementata de doua ori.

Care-i varianta potrivita?

Eu sustin fara retineri siteul mobile dedicat pentru orice tip de business. Daca este vorba de un proiect nou, probabil o sa fie mai simplu sa dezvolti din prima un site responsive. Costurile probabil vor fi mai bune si daca echipa are experienta o sa obtina si un proiect ok pentru toate terminalele.

Pentru proiectele existente, alegerea ar trebui sa fie una bazata pe analiza comportamentului de pe terminale mobile din siteul actual. Daca detii un shop, nici nu ar trebui sa stai pe ganduri si alegi direct un site mobile dedicat.

Care-i varianta potrivita? Analiza traficului iti va da un punct de pornire.

—AtomWeb

Marketing online – avantaje si dezavantaje

Marketingul online a devenit unul din cele mai inovative medii pentru organizatii de a-si promova produsele si serviciile. Industria marketingului online are o valoare tot mai mare si se dezvolta intr-un ritm foarte alert. Exista insa, ca in orice situatie, atat avantaje cat si dezavantaje.

Avantaje:

  • Promovarea afacerii online ofera acces la o scara de consumatori potentiali mult mai larga.
  • Internetul este singurlui mediu de vanzari ce trece peste barierele geografice si nationale. Anunturile pot fi postate si oameni din intreaga lume le pot vedea.
  • Costurile promovarii afacerii pe internet sunt mai mici comparativ cu orice alt mediu de marketing. Acest lucru face ca promovarea online sa fie foarte la indemana si pentru afaceri aflate la inceput.
  • Internetul ofera posibilitatea de a ramane tot timpul conectat cu clientii in timp real, pentru a oferi sprijin si consultanta in caz de nevoie.
  • Marketingul online economiseste timp si bani, de asemenea exista suport 24 ore din 24, 7 zile din 7.
  • Dezavantaje:

  • Desi marketingul online ofera acces la mai multi potentiali clienti, costurile initiale ale realizarii unui site pot fi destul de ridicate, aici se includ costurile cu webdesignul, cu mentenanta, cu echipamentele hardware si aplicatiile software necesare.
  • Exista inca multi clienti care folosesc internetul doar pentru informatii. Spre exemplu se cauta specificatii despre un telefon anume, insa decizia finala de cumparare se ia numai in momentul in care clientul este in magazin si are telefonul in mana.
  • Marketingul online nu are acea atingere umana, acea interactiune cu vanzatorul, posibil ca acest lucru sa afecteze construirea de relatii vanzator-cumparator si chiar si publicitatea „din gura in gura”.
  • Marketingul online depinde de tehnologie, care este vulnerabila, putand aparea defectiuni tehnice. Spre exemplu, cand un client nu poate cumpara un produs accesand un site datorita unei dificultati tehnice, devine iritat si pleaca pe un alt site concurent.
  • Top 10 WordPress Security Mistakes