Optimizarea paginilor web ale site-ului pentru cresterea relevantei acestor pagini in fata motoarelor de cautare si afisarea lor pe pozitii superioare.


Optimizarea landing page-urilor implicate in campanii de promovare online (inclusiv prin sistemul AdWords de reclame platite, pentru cresterea Quality Score-ului asociat cuvintelor cheie si anunturilor care vizeaza aceste landing page-uri)


Determinarea oportunitatilor de ranking in paginile rezultatelor cautarilor Google pentru site-urile si blogurile tale si elaborarea si prezentarea planului de actiuni pentru atingerea obiectivelor de ranking in paginile rezultate cautarilor pe Google


Detectarea oportunitatilor de trafic neconsiderate inca, elaborarea si prezentarea planului de actiuni pentru exploatarea acestor oportunitati


Analiza linkurilor de care beneficiaza website-ul, sugestii de imbunatatire a eficientei programului de link-building


Elaborarea planului de link-building pentru website si a paginilor web targetate, implementarea planului, analiza performantelor si ajustarea acestui plan

Bugetul de marketing se imparta in aceleasi proportiile de mai sus. Exista statistici care arata ca intre 40 si 60 % din cautatorii pe Google nu trec de prima pagina. Altii spun ca primele 3 pozitii aduna 80 % din vizitatori. Concluzia e una singura. Trebuie sa fii in fata.

Exemplu statisca 2015:

  • Siteul are aproape 3000 vizitatori pe saptamana.
  • In 2 luni Google a trimis 15.000 vizitatori gratis care au gasit siteul dupa un numar de 5 expresii relevante.
  • In medie un vizitator navigheaza pe 10 subpagini ale siteului in cauza.
  • Timpul mediu petrecut pe site de un vizitator este de 3 minute.
  • 75% dintre vizitatori sunt noi, 25% fiind fideli.
  • Bounce rate (procentul vizitatorilor nerelevanti cu vizita sub 30 secunde) de doar 13%.
  • Analiza unui website poate acoperi mai multe elemente: continut, structura, design, uzabilitate, accesibilitate, SEO, pagini de intrare, etc. toate acestea trebuiesc analizate in functie de scopul sau. Rezultatele marketingului web sunt vizibile inca de la inceput, dar pentru a vedea o diferenta majora este necesar un interval de minim trei luni. Scopul principal al oricarui site comercial este atragerea de vizitatori si transformarea lor in clienti.

    Vizitatorii unui site sunt :

  • 40-60% de pe cautarile Google
  • 0-10% directi ( tastand direct numele domeniului)
  • 0-20% de pe retele sociale
  • 0-10% de pe alte siteuri (referer) unde se face referire, reclama la siteul propriu, incluzand aici si programul Adwords de la Google.

  • Web marketing-ul incepe de la o analiza a site-ului si o restructurare a lui daca este nevoie.

    Analiza website

  • Titlul paginilor.
  • Descrierea paginilor.
  • Cuvinte cheie.
  • Implementarea corecta a tagurilor HTML, atat ca sintaxa cat si semantic.
  • Prezenta unui sitemap.
  • Optimizarea imaginilor si a descrierilor.
  • Validare sitemap.
  • Fisierul robots.txt.
  • Viteza website-ului.
  • Gazduire domeniu.
  • Linkuri interne.
  • Linkuri externe.
  • Pagini indexate de motoarele de cautare.
  • Pozitia actuala in motoarele de cautare pentru cuvintele cheie.
  • PageRank-ul Google pentru fiecare pagina.
  • Numarul de backlinkuri in Google si Bing.
  • Campaniile de promovare online se stabilesc in functie de obiectivele ce trebuiesc atinse. Fie ca vreti sa faceti branding, sa cresteti numarul vizitatorilor pe site sau sa aveti mai multi clienti, noi vom veni intotdeauna cu cea mai buna strategie de marketing.
    Avantajele publicitatii online sunt multiple: costuri reduse fata de alte medii, posibilitatea de a targeta publicul tinta si poate cel mai important, se pot estima si masura rezultatelor. Campaniile se pot adapta pe parcurs, astfel incat rezultatele obtinute sa fie maxime.

    Setati obiectivul campaniei de promovare pe Google.

    Ce ne dorim sa obtinem prin aceasta campanie de promovare online? De exemplu: mai multi potentiali clienti, primirea de oferte prin telefon, completarea unor formulare pentru cereri de oferta, mai multe vizite in magazin, cresterea traficului pe site si a notorietatii site-ului, comenzi online in cazul magazinelor online.

    Definiti audienta, clientii site-ului.

    Intrucat campania de promovare se va adresa potentialilor clienti. Alegeti produsul sau serviciul care va fi promovat. Puteti alege oricare dintre produsele sau serviciile oferite pe site, fie in functie de disponibilitatea acestora in stoc, fie in functie de produsele care se vand cel mai bine, colectii noi, promotii etc.

    Verificati preturile produselor sau serviciilor alese pentru campania de promovare online.

    Asigurati-va ca preturile produselor sau serviciilor pe care doriti sa le promovati sunt competitive si ating asteptarile potentialilor clienti din mediul online.

    Alegeti strategia de promovare online, mesajul care va fi promovat.

    Care sunt aspectele pe care dorim sa le evidentiem, respectiv care sunt punctele forte fata de concurenta, de exemplu: preturi mici, livrare gratis, rapiditate, experienta, profesionalism, caracteristicile produsului, servicii de calitate sau exclusive etc.

    Stabiliti bugetul campaniei de promovare.

    Bugetul necesar unei campanii de promovare online va tine cont atat de aria geografica pe care dorim sa o acoperim, de concurenta si cererea pentru produsul sau serviciul respectiv, cat si de numarul categoriilor de produse pe care dorim sa le promovam. Din punct de vedere al alegerii bugetului campaniei de promovare online, nu va fi aceeasi situatie daca alegem sa ne adresam, de exemplu, doar pietei din Bucuresti vs Romania, daca alegem sa promovam o categorie de produse vs mai multe categorii de produse sau servicii, daca actionam intr-un domeniu foarte competitiv sau daca produsele oferite sunt de nisa si nu vorbim de o competitivitate foarte ridicata. Desi nu exista un buget zilnic impus pentru campaniile de promovare Google, pentru a avea sanse mai bune pentru obtinerea unor rezultate tangibile, Recomandam un buget zilnic pentru o campanie de promovare AdWords de minim 50 ron/zi.